NPO Help
naar NPO

Veelgestelde vragen: Uitzending Gemist op mobiel

Je kunt ook video's van Uitzending Gemist op mobiel bekijken. Dit kan via een applicatie of een mobiele website.

1. Applicatie
Voor bezoekers met een Androidtoestel, iPhone of iPad is er een applicatie beschikbaar. Deze kunt downloaden uit de Appstore of Android Market. Gebruikers met een iPad kunnen ook gewoon naar de website van Uitzending Gemist surfen.

2. Mobiele webbrowser:
Op dit moment bouwen we een nieuwe mobiele website. Helaas is het daardoor niet mogelijk om via de mobiele website naar Uitzending Gemist te kijken. We raden aan om tijdelijk de applicatie te gebruiken.

N.b. Bezoekers met een Windows Phone 7 kunnen momenteel geen gebruik maken van de mobiele website. We zoeken op dit moment naar een oplossing.

Kosten
Let op! De dienst zelf is gratis, maar het gebruik van Uitzending Gemist op mobiel kan hoge kosten met zich meebrengen. Het bekijken van video valt niet altijd onder een 'onbeperkt internet' (flat-fee) abonnement!

Raadpleeg je operator over jouw abonnement, of maak gebruik van WiFi-hotspots. Meer informatie hierover vind je verderop op deze pagina.

Welke toestellen zijn geschikt?

Als je Uitzending Gemist op je mobiel wilt gebruiken, zorg er dan voor dat je een toestel hebt waarmee je kunt internetten. De meeste moderne toestellen kunnen dit.

Werkt Uitzending Gemist ook zonder verbinding?
Nee. Je hebt altijd een dataverbinding nodig om een applicatie te gebruiken.

Werkt het ook in het buitenland?
Ja, maar vanwege de hoge extra kosten die het gebruik met zich mee kan brengen raden we gebruik in het buitenland af.

Waarom is de videokwaliteit minder dan op de gewone Uitzending Gemist-site?
Voor de mobiele toestellen maken wij aparte videobestanden die kleiner zijn dan op de site.

 

Waarom werken de video's niet?
Bij deze klachten zijn er een aantal mogelijkheden:

Foute instellingen van de mediaspeler
Zorg ervoor dat de mediaspeler hetzelfde toegangspunt gebruikt als de applicatie. Zorg ervoor dat er geen beperkingen in de instellingen van de mediaspeler zijn (zoals proxysettings). Vraag je operator welk toegangspunt geschikt is voor videostreaming.

Geen breedband datatoegang
Zorg ervoor dat je een breedbandverbinding hebt. Minimaal 3G/UMTS. Raadpleeg hiervoor de handleiding van jouw toestel