Uitzending start niet door melding JW Player op npo.nl

  • 07 apr
  • Redactie

Redactie 07 april 2016 17:08

De jwplayer-melding is een lastige melding. Doorgaans zit deze namelijk niet in de player zelf, maar in de distributie. Bij bijvoorbeeld externe netwerkproblemen kan deze melding (tijdelijk) voorkomen, ook als je systeem aan alle eisen voldoet en de uitzending online hoort te staan.

De makkelijkste en eerste oplossing die je kunt proberen, is het herladen en het opnieuw opstarten van de pagina en de video testen in meerdere browsers. Het kan zijn dat de video in een andere browser wel werkt. Mocht dit niet helpen, dan kun je proberen of de uitzending start als je de Buitenland-switch inschakelt. Deze is alleen beschikbaar in de streams van NPO Gemist op npo.nl.

Een derde oplossing is het legen van de cache van je browser en het verwijderen van de cookies. Per browser verschilt hoe dit in z'n werk gaat. Nadat de cache is geleegd en cookies zijn verwijderd, kun je de pagina opnieuw opstarten en kijken of de uitzending nu wel start.

Beantwoordt bovenstaande niet je vraag?

Stel je eigen vraag

Stel je vraag

Vul je naam in
Bijv. KPN of Ziggo
Je hebt nog 90 tekens
Klik hier of sleep een bestand om bijlagen toe te voegen
We beantwoorden je vraag zo snel mogelijk. Om je vraag zo goed mogelijk te kunnen beantwoorden, sturen we versiegegevens van de gebruikte browser en het besturingssysteem mee.