Haperende en/of bufferende uitzendingen

  • 03 feb
  • Redactie

Redactie 09 februari 2016 14:06

Als streams haperen of blijven bufferen, dan is er sprake van te weinig snelheid tussen je toestel en onze servers. Dit komt in de meeste gevallen voor wanneer je kijkt vanuit het buitenland en/of een wat minder snelle internetverbinding hebt. Het kan echter ook zo zijn dat je toestel wat trager is, weinig geheugen beschikbaar heeft en/of wanneer je veel programma's hebt draaien op de achtergrond. Denk hierbij aan bijvoorbeeld je virusscanner die op dat moment net een scan uitvoert of software die op dat moment aan het updaten is.

Het probleem kan worden verminderd/opgelost door de beeldkwaliteit van de player in te stellen op een lagere beeldkwaliteit. Op de website gaat dat automatisch. In de apps gaat dat ook automatisch, maar kan het ook handmatig worden veranderd. De kwaliteit staat standaard op de hoogste kwaliteit ingesteld, waardoor de player tijdens de uitzending zoekt naar de beste beeldkwaliteit. Dit kan echter ook resulteren in haperingen.

Om je internetsnelheid te verbeteren, kun je je laptop of pc aansluiten op het internet via een kabel. Afhankelijk van verschillende zaken, kan de internetsnelheid via wifi minder zijn dan je gewend bent. Ligt het probleem aan de hardware, dan kun je allereerst proberen of het probleem vermindert wanneer je je computer opruimt om ruimte te creëren. Vervolgens kun je zoveel mogelijk programma's, die draaien op de achtergrond, afsluiten en nogmaals proberen of de uitzending nu zonder haperingen afspeelt.

Beantwoordt bovenstaande niet je vraag?

Stel je eigen vraag

Stel je vraag

Vul je naam in
Bijv. KPN of Ziggo
Je hebt nog 90 tekens
Klik hier of sleep een bestand om bijlagen toe te voegen
We beantwoorden je vraag zo snel mogelijk. Om je vraag zo goed mogelijk te kunnen beantwoorden, sturen we versiegegevens van de gebruikte browser en het besturingssysteem mee.