Airplay werkt niet

  • 04 feb
  • Redactie

Redactie 09 februari 2016 14:06

Het is vanuit de NPO-app voor iPhone en iPad mogelijk om via Airplay te streamen naar je Apple TV.

Voor het gebruik van Airplay in combinatie met de NPO-app is het belangrijk dat je beschikt over zowel de laatste iOS-versie op je iPhone/iPad als op je Apple TV en dat je de laatste versie van de NPO-app geïnstalleerd hebt. Het is daarnaast nodig om beide toestellen in te stellen op hetzelfde (stabiele) wifi-netwerk, dat je in de instellingen van de Apple TV hebt ingesteld dat je Airplay wilt gebruiken en de afstand tussen je Apple-tv en iPhone/iPad mag niet te groot zijn.

Wanneer je een uitzending in de app selecteert, dan hoor je in de player het Airplay icoon te vinden, waarna je zonder problemen de uitzending kunt streamen. Mocht je ondanks bovenstaande toch problemen ervaren, dan kun je het beste de NPO-app opnieuw installeren. Verwijder de app van je toestel, schakel zowel je Apple TV als je iPhone/iPad uit, start de toestellen opnieuw op en installeer de NPO-app weer op je iPhone/iPad.

Beantwoordt bovenstaande niet je vraag?

Stel je eigen vraag

Stel je vraag

Vul je naam in
Bijv. KPN of Ziggo
Je hebt nog 90 tekens
Klik hier of sleep een bestand om bijlagen toe te voegen
We beantwoorden je vraag zo snel mogelijk. Om je vraag zo goed mogelijk te kunnen beantwoorden, sturen we versiegegevens van de gebruikte browser en het besturingssysteem mee.