Chromecasticoon wel in beeld, maar werkt niet

  • 09 feb
  • Redactie

Redactie 09 februari 2016 17:13

De Chromecast kan problemen geven op (beveiligde) bedrijfswifinetwerken en thuisnetwerken die gebruik maken van range extenders. Op bedrijfsnetwerken kan het gebeuren dat het apparaat en de Chromecast waarmee je wilt afspelen een IP-adres uit een andere range krijgen. De twee apparaten zitten dan voor de Chromecast niet in hetzelfde netwerk. Dit is op te lossen door er een gewone router tussen te plaatsen. Hiermee zitten de twee apparaten altijd in dezelfde IP-range.

Hetzelfde kan gebeuren wanneer je thuis een range-extender gebruikt. Wanneer dit apparaat niet op de juiste manier het netwerk vergroot, zit de Chromecast technisch gezien niet in hetzelfde wifinetwerk. In dit geval heeft het netwerk dezelfde naam, maar is het niet hetzelfde netwerk.

Beantwoordt bovenstaande niet je vraag?

Stel je eigen vraag

Stel je vraag

Vul je naam in
Bijv. KPN of Ziggo
Je hebt nog 90 tekens
Klik hier of sleep een bestand om bijlagen toe te voegen
We beantwoorden je vraag zo snel mogelijk. Om je vraag zo goed mogelijk te kunnen beantwoorden, sturen we versiegegevens van de gebruikte browser en het besturingssysteem mee.