NPO-app en npo.nl vernieuwd

  • 09 feb
  • Redactie

Redactie 09 februari 2016 17:14

De NPO was met de start van Uitzending Gemist zo’n 15 jaar geleden voorloper op het gebied van gemistdiensten. Met rond de 4 miljoen bezoekers per maand is de dienst al jaren zeer succesvol. Door verdergaande digitalisering en de komst van nieuwe aanbieders is het on demand kijken ten opzichte van het gewone, lineaire kijken sterk toegenomen. Inmiddels beslissen we steeds meer zelf welk programma we wanneer willen kijken en op welk scherm. En als we op een later moment op een ander scherm verder willen kijken, dan moet dat kunnen. De NPO verandert mee. Om op de behoefte van ons publiek in te spelen, hebben we onze gemistdienst op npo.nl en de NPO-app vernieuwd. De nieuwe dienst is een startpunt om alle content van de publieke omroep te kunnen bekijken, live en on demand, en heeft daarom de naam NPO Start gekregen. De upgrade past in onze nieuwe koers, waarin het on demand kijken een speerpunt is.

De website npo.nl en de NPO-app hebben een forse technische upgrade gekregen. Hierdoor is het vinden van je favoriete programma’s een stuk makkelijker geworden en zijn er nieuwe mogelijkheden bijgekomen, zoals:

- Verder kijken op al je apparaten
- Elk gezinslid een eigen profiel
- Speciale profielen voor kinderen
- Aanbevelingen op basis van je persoonlijke voorkeuren
- ‘Kijk later’ afspeellijsten
- NPO Start Plus als extra service: meer programma’s (terug)kijken, reclamevrij en in hoge beeldkwaliteit.

Om de compleet vernieuwde NPO-app te kunnen gebruiken, is het belangrijk dat je de laatste update installeert.

Beantwoordt bovenstaande niet je vraag?

Stel je eigen vraag

Stel je vraag

Vul je naam in
Bijv. KPN of Ziggo
Je hebt nog 90 tekens
Klik hier of sleep een bestand om bijlagen toe te voegen
We beantwoorden je vraag zo snel mogelijk. Om je vraag zo goed mogelijk te kunnen beantwoorden, sturen we versiegegevens van de gebruikte browser en het besturingssysteem mee.